Nieuws

Developers werken doorgaans liever in scrum teams dan volgens de watervalmethode. Dat is bij Involved niet anders. Dus dachten we: “Waarom niet onze eigen organisatie doorlichten volgens de scrummethode?” Het leek ons een interessante oefening, die we in januari met veel enthousiasme zijn gestart. De...

Implementing a Unity3D Client by Johnny Hooyberghs My decision to create a 3D environment to visualize the arena and fighting robots made me look into the Unity Game Engine. As a professional .NET backend developer I should never need a game engine, so this is...

A simple HTTP API and Scripting Middleware by Johnny Hooyberghs CSharpWars is not a hardcore game that needs real-time server/client communication, so I opted for a very simple approach of using HTTP APIs for communication between the game front-end and the back-end. The state of...

Ieder kwartaal komen alle collega’s een namiddag samen. Tijdens zo’n samenkomst (code-retreat) bouwen we in teams een algoritme of spel. Dit maal pakken we het anders aan. By popular demand besluiten we een workshop event-sourcing te organiseren. Als voorbereiding hebben Rob en Robin de content...

Forming the Idea By Johnny Hooyberghs I have been working as a software development consultant and C# and .NET teacher for over 10 years. Developers and students can use some extra fun to awaken their creativity and improve their enthusiasm and spark. In order to...

Op Hack The Future hebben we een heel aantal boeiende studenten leren kennen. Deze studenten hebben we uitgenodigd op een avond waar technologie en cultuur centraal staan. Van het high profile event dat HTF was naar de nuchtere, alledaagse werking van Involved. Heb je geen...

Na enkele jaren aan een product te hebben gewerkt begon Johnny zijn consultancy loopbaan bij Involved. Hij organiseert vaak interne kennisdelingsevents en spreekt ook geregeld voor de VISUG community. Dit jaar zijn we trots dat hij geselecteerd werd om voor een groot publiek op Techorama...