Nieuws

Communicatie is een onmisbare tool die we dagdagelijks gebruiken. Hoe werken we samen? Hoe kunnen we onze gedachten en gevoelens op een verbindende manier uitdrukken? Hoe wint iedereen? Vanuit onze S3-kring NTECH, of Niet Technische Ondersteuning, hebben we een twee-daagse opleiding “Verbindende Communicatie” voorgesteld. Hiervoor...

Verandering van spijs doet eten. Zoals het bekende spreekwoord zegt, is het nuttig om geregeld van omgeving te veranderen. Het geeft je een nieuwe kijk op de dingen en zet de zaken die je belangrijk vindt extra in de verf. Toen onze collega’s van Geosolutions...

September: klassiek de maand waarop we nieuwe schoolverlaters mogen verwelkomen. Deze september is niet anders. Een warme welkom aan Stef Baeyens en Viktor Segers. Duidelijk twee enthousiaste nieuwe collega’s! Vroeger verliep de onboarding via HR. Omdat we ons nu organiseren a.d.h.v. tools uit S3, hebben...

Zoals je in onze vorige write-up kon lezen, organiseren we ons binnen Involved volgens patronen uit sociocratie 3.0. Vanuit het domein team-spirit hebben we ingespeeld op een vraag die bij velen speelde en hebben we onze driemaandelijkse coffee cakes een boost gegeven. Concreet nemen we nu...

Techorama Belgium 2019 was just great. On May 21 and 22 in Kinepolis Antwerp, about 100 speakers delighted the 1700+ attendees. Of course Involved was there too. If you want to know how we experienced this year’s Space Edition, do continue reading. @ the booth...

Accountmanager Tanguy Bourge was op z’n minst gezegd verrast toen hij hoorde wat het thema zou zijn voor het Involved Café van april. Mindfulness … Met heel wat verwachtingen schreef hij zich in. “Pizza! Traditioneel luidt die lekkernij het begin in van ons maandelijkse Involved...

The 20th until 22nd of May Involved will be present on Techorama. There will be lots of incredible speakers, so it might be hard to choose who you want to see. We asked our developers about their ‘must see’ speakers on the event. We’ve got...

Developers werken doorgaans liever in scrum teams dan volgens de watervalmethode. Dat is bij Involved niet anders. Dus dachten we: “Waarom niet onze eigen organisatie doorlichten volgens de scrummethode?” Het leek ons een interessante oefening, die we in januari met veel enthousiasme zijn gestart. De...

Implementing a Unity3D Client by Johnny Hooyberghs My decision to create a 3D environment to visualize the arena and fighting robots made me look into the Unity Game Engine. As a professional .NET backend developer I should never need a game engine, so this is...

A simple HTTP API and Scripting Middleware by Johnny Hooyberghs CSharpWars is not a hardcore game that needs real-time server/client communication, so I opted for a very simple approach of using HTTP APIs for communication between the game front-end and the back-end. The state of...