Nieuws

September: klassiek de maand waarop we nieuwe schoolverlaters mogen verwelkomen. Deze september is niet anders. Een warme welkom aan Stef Baeyens en Viktor Segers. Duidelijk twee enthousiaste nieuwe collega’s! Vroeger verliep de onboarding via HR. Omdat we ons nu organiseren a.d.h.v. tools uit S3, hebben...

Zoals je in onze vorige write-up kon lezen, organiseren we ons binnen Involved volgens patronen uit sociocratie 3.0. Vanuit het domein team-spirit hebben we ingespeeld op een vraag die bij velen speelde en hebben we onze driemaandelijkse coffee cakes een boost gegeven. Concreet nemen we nu...

Techorama Belgium 2019 was just great. On May 21 and 22 in Kinepolis Antwerp, about 100 speakers delighted the 1700+ attendees. Of course Involved was there too. If you want to know how we experienced this year’s Space Edition, do continue reading. @ the booth...

Accountmanager Tanguy Bourge was op z’n minst gezegd verrast toen hij hoorde wat het thema zou zijn voor het Involved Café van april. Mindfulness … Met heel wat verwachtingen schreef hij zich in. “Pizza! Traditioneel luidt die lekkernij het begin in van ons maandelijkse Involved...

The 20th until 22nd of May Involved will be present on Techorama. There will be lots of incredible speakers, so it might be hard to choose who you want to see. We asked our developers about their ‘must see’ speakers on the event. We’ve got...

Developers werken doorgaans liever in scrum teams dan volgens de watervalmethode. Dat is bij Involved niet anders. Dus dachten we: “Waarom niet onze eigen organisatie doorlichten volgens de scrummethode?” Het leek ons een interessante oefening, die we in januari met veel enthousiasme zijn gestart. De...

Implementing a Unity3D Client by Johnny Hooyberghs My decision to create a 3D environment to visualize the arena and fighting robots made me look into the Unity Game Engine. As a professional .NET backend developer I should never need a game engine, so this is...

A simple HTTP API and Scripting Middleware by Johnny Hooyberghs CSharpWars is not a hardcore game that needs real-time server/client communication, so I opted for a very simple approach of using HTTP APIs for communication between the game front-end and the back-end. The state of...

Ieder kwartaal komen alle collega’s een namiddag samen. Tijdens zo’n samenkomst (code-retreat) bouwen we in teams een algoritme of spel. Dit maal pakken we het anders aan. By popular demand besluiten we een workshop event-sourcing te organiseren. Als voorbereiding hebben Rob en Robin de content...

Forming the Idea By Johnny Hooyberghs I have been working as a software development consultant and C# and .NET teacher for over 10 years. Developers and students can use some extra fun to awaken their creativity and improve their enthusiasm and spark. In order to...